Skip to main content


Armstrong settles sunday Times claim

Disgraced cyclist Lance Armstrong has settled a claim by the sunday Times to recover a libel settlement won against the paper in 2006.

In 2004 the sunday Times serialised a book by its journalists David Walsh and Alan English which alleged professional doping by cycling teams including that of Armstrong.  Armstrong sued for libel and the paper settled in 2006 for a reported £300,000. 

Following publication of a 2012 report by the Us Anti-Doping Agency which described Armstrong as having led ˜the most sophisticated, professionalised and successful doping programme that sport has ever seen, the paper sued Armstrong for their money back, together with interest and costs.  Armstrong would go on to admit to doping in an interview with Oprah Winfrey in January 2013.  The paper has since reported that they have ˜reached a mutually acceptable final resolution to all claims. 


Legal Disclaimer

Articles are intended as an introduction to the topic and do not constitute legal advice.